Leesbevorderingsnetwerken BoekStart de Bibliotheek op school BO/VO Tel mee met Taal
BoekStartde Bibliotheek op school PO/VOLeesbevorderingsnetwerken
Film ‘Meer lezen, beter in taal’; een college door Kees Broekhof 17-04-2014

Meer lezen heeft een bewezen positief effect op leesmotivatie, woordenschat, spelling, grammatica, begrijpend lezen en schrijven. Leesdeskundige Kees Broekhof heeft in diverse brochures van Kunst van Lezen dit effect behandeld aan de hand van (inter)nationaal onderzoek. Hij draagt vele argumenten aan om kinderen (0-18 jaar) meer plezier in lezen te laten beleven met als bijkomend effect dat hun taalontwikkeling wordt gestimuleerd en ze betere lezers worden. Op strategische conferenties van Kunst van Lezen geeft hij regelmatig presentaties over de relatie tussen voor(lezen) en taalontwikkeling. Een belangrijke onderdeel van deze presentatie is de Monitor de Bibliotheek op school, die leesmotivatie van kinderen in kaart brengt. Vanwege de vele positieve reacties op deze presentaties heeft Kunst van Lezen besloten de presentatie in de vorm van een gefilmd college openbaar te maken. U kunt de film hier bekijken.

Kees Broekhof
Kees Broekhof

Terug naar het overzicht